Blog Marketingowy Digi2 - Dzień Dobry!

Omawiamy świat marketingu w przyjaznej formule. Na co dzień wdrażamy marketing automation, zajmujemy się UX / CX i wprowadzamy innowacyjne na polskim rynku rozwiązanie - Marketing Inkluzywny!
Rozgość się, a jeśli potrzebujesz - zadzwoń lub napisz do nas. Z chęcią porozmawiamy o możliwościach dla Twojej firmy.

Zobacz artykuły

Dostępność produktów cyfrowych

W poprzednim wpisie poruszyłam kwestie związane z odpowiedzialnym projektowaniem i inkluzywnością. Zagadnienie to należy stawiać w parze z dostępnością, która jest podstawą dobrego serwisu. Oba czynniki determinują obszar User Experience, dlatego dziś szerzej o dostępnych produktach i usługach digitalowych.

Czytaj dalej
Dostępność produktów cyfrowych

Inkluzywna strona internetowa - dziś trend, jutro standard

Czym jest inkluzywność W ostatnim czasie inkluzywność weszła na salony, zaczęła panować "moda" otwartość na różnorodność i rozumienie problemu nierówności. Zagadnienia te coraz częściej podejmowane są w dyskursie społecznym, a także w sektorze produktów i usług cyfrowych. Jednak czym one tak naprawdę są? Skąd wziął się szum wokół inkluzywności i w jaki sposób wdrożyć te trendy w serwisie i organizacji?

Czytaj dalej
Inkluzywna strona internetowa - dziś trend, jutro standard

Ranking Najlepszych Narzędzi do Marketing Automation w Polsce

Przez ostatnie 2 lata miałem przyjemność korzystać z wielu narzędzi do Marketing Automation, operując na dużych wolumenach danych. Narzędzia mimo tego, że służą do tego samego - automatyzacji działań marketingowych, znacznie różnią się funkcjonalnościami, które oferują. Oprócz samych funkcjonalności, różnią się również interfejsem czy samym sposobem zarządzania. Chciałbym podzielić się z Tobą swoimi osobistymi wrażeniami na przykładzie 3 polskich produktów, jakimi są: SALESmanago, YouLead i User.com.

Czytaj dalej
Ranking Najlepszych Narzędzi do Marketing Automation w Polsce

Ranking Narzędzi dla MarTecha

Jeśli do pracy podchodzisz na poważnie jak my, to zapewne masz już swoją listę narzędzi do pracy, z której korzystasz przy większości projektów, w które jesteś zaangażowany. Ale co w przypadku gdy szukasz inspiracji lub pomysłu odnośnie narzędzi, dzięki którym praca Marketingowca może być bardziej wydajna i bardziej przyjemna? Przychodzę z pomocą! W dalszej części udostępniam Tobie, mój drogi czytelniku, subiektywną listę najlepszych narzędzi dla Digital Marketera, która mam nadzieję, że różni się od innych list tego typu i usprawni Twoją pracę.

Czytaj dalej
Ranking Narzędzi dla MarTecha

PORADNIK Jak Utworzyć Własne Zdarzenie (Custom Event) GA4, GTM, DLV

Coraz więcej firm rozpoczyna przygodę przechodzenia ze starej wersji Google Analytics UA do nowego GA4. W związku z tym pojawią się sytuacje, w których wymagane będzie monitorowanie zdarzeń na stronie lub w aplikacji. Takimi zdarzeniami może być wysłanie formularza lub pobranie karty mieszkania na stronie dewelopera. W GA4 wiele zdarzeń odkładanych jest automatycznie, ale może zajść taka potrzeba, że będziemy zmuszeni przekazać zdarzenie, które nie znajduje się na takiej liście i dzisiaj właśnie o tym. Zatem jak utworzyć custom eventy w GA4 za pomocą Google Tag Managera przy użyciu dataLayer? Zapraszam do lektury.

Czytaj dalej
PORADNIK Jak Utworzyć Własne Zdarzenie (Custom Event) GA4, GTM, DLV

Jak Znaleźć Błędy 404 za pomocą Google Analytics 4

Ostatnio napisałem dosyć ciekawy artykuł na temat znajdowania nie działających linków w witrynie gdzie wspominałem o możliwości zrobienia własnego raportu w Google Analytics 4, dzięki któremu jesteśmy w stanie wyłapać wszystkie strony, które zwracają błędy typu 404. Nie przedłużając, pokażę Wam jak w kilka minut można zrobić taki raport. Wpis jest dosyć krótki, dlatego klikaj dalej i zaczynajmy!

Czytaj dalej
Jak Znaleźć Błędy 404 za pomocą Google Analytics 4

Customer Journey - Ścieżka Klienta w Google Analytics 4

Migrując powoli do Google Analytics 4 można szybko zrozumieć, że nowa wersja narzędzia analitycznego od Google bardzo się różni od poprzednich. Wcześniejsze wersje oferowały wiele gotowych raportów, które przez większość osób korzystających ze starej wersji Analyticsa służyły jako główne źródło danych i informacji o ruchu na stronie. W GA 4 podejście do analityki zmieniło się i to na wielu obszarach! Najważniejsze jest jednak to, że została dodana potężna (jeśli nauczymy się z niej korzystać) funkcjonalność w postaci tworzenia własnych raportów. Podróż, w której poznamy nowe oblicze GA 4 rozpocznę od pokazania w jaki sposób jesteśmy w stanie wyświetlić ścieżkę klienta (customer journey lub user journey), czyli tego jak poruszał się po naszej stronie.

Czytaj dalej
Customer Journey - Ścieżka Klienta w Google Analytics 4

Blendowanie Danych w Google Looker Studio. Co To Takiego?

Update: październik 2022 Google Data Studio zmienia nazwę na Google Looker Studio. Jeśli lubisz raporty z wykresami oraz możliwością dopasowywania ich pod swoje wymagania biznesowo-techniczne, na pewno natrafiłeś na moment, w którym jedna baza danych nie wystarczy. Są informacje, które trzymamy w różnych systemach i rozwiązaniach technologicznych typu CRM, ruch na stronie w GA 4, kampanie reklamowe FB czy Google Ads. Jak połączyć te dane za pomocą jednego narzędzia do raportowania danych? No właśnie o tym dzisiaj będziemy dyskutować.

Czytaj dalej
Blendowanie Danych w Google Looker Studio. Co To Takiego?

Jak znaleźć zepsute linki w witrynie i je naprawić?

Dla osób czy firm posiadających własne strony lub blogi, istotne jest aby linki, które są umieszczane w treści przekierowywały użytkownika we właściwe miejsce. Czasem jednak, przeważnie po zmianach w strukturze witryny lub przejściu na inną technologię, zmuszeni jesteśmy do takich zmian, które powodują zmiany adresów do niektórych podstron. Czy zmiana adresów URL dla kategorii, produktów czy artykułów, które generowały nam do tej pory największy ruch oznacza jego utratę? No właśnie nie, dlatego też przedstawię Wam kilka pomysłów jak temu zaradzić.

Czytaj dalej
Jak znaleźć zepsute linki w witrynie i je naprawić?

Jak wprowadzić nowoczesny marketing w nietypowej branży?

Rynek mieszkaniowy w Polsce jak i na świecie to temat bardzo popularny w ostatnim czasie, dlatego też zaprezentuję jak wygląda moja kilkuletnia przygoda z największym deweloperem w Polsce jeśli chodzi o rozwój analityki danych jak i następnie wykorzystanie tych informacji do optymalizowania kampani marketingowych. Zacznijmy od początku.

Czytaj dalej
Jak wprowadzić nowoczesny marketing w nietypowej branży?