Omawiamy świat marketingu w przyjaznej formule. Na co dzień wdrażamy marketing automation, zajmujemy się UX / CX i wprowadzamy innowacyjne na polskim rynku rozwiązanie - Marketing Inkluzywny!
Rozgość się, a jeśli potrzebujesz - zadzwoń lub napisz do nas. Z chęcią porozmawiamy o możliwościach dla Twojej firmy.
W poprzednim wpisie poruszyłam kwestie związane z odpowiedzialnym projektowaniem i inkluzywnością. Zagadnienie to należy stawiać w parze z dostępnością, która jest podstawą dobrego serwisu. Oba czynniki determinują obszar User Experience, dlatego dziś szerzej o dostępnych produktach i usługach digitalowych.
Czytaj dalejCzym jest inkluzywność W ostatnim czasie inkluzywność weszła na salony, zaczęła panować "moda" otwartość na różnorodność i rozumienie problemu nierówności. Zagadnienia te coraz częściej podejmowane są w dyskursie społecznym, a także w sektorze produktów i usług cyfrowych. Jednak czym one tak naprawdę są? Skąd wziął się szum wokół inkluzywności i w jaki sposób wdrożyć te trendy w serwisie i organizacji?
Czytaj dalejPrzez ostatnie 2 lata miałem przyjemność korzystać z wielu narzędzi do Marketing Automation, operując na dużych wolumenach danych. Narzędzia mimo tego, że służą do tego samego - automatyzacji działań marketingowych, znacznie różnią się funkcjonalnościami, które oferują. Oprócz samych funkcjonalności, różnią się również interfejsem czy samym sposobem zarządzania. Chciałbym podzielić się z Tobą swoimi osobistymi wrażeniami na przykładzie 3 polskich produktów, jakimi są: SALESmanago, YouLead i User.com.
Czytaj dalejJeśli do pracy podchodzisz na poważnie jak my, to zapewne masz już swoją listę narzędzi do pracy, z której korzystasz przy większości projektów, w które jesteś zaangażowany. Ale co w przypadku gdy szukasz inspiracji lub pomysłu odnośnie narzędzi, dzięki którym praca Marketingowca może być bardziej wydajna i bardziej przyjemna? Przychodzę z pomocą! W dalszej części udostępniam Tobie, mój drogi czytelniku, subiektywną listę najlepszych narzędzi dla Digital Marketera, która mam nadzieję, że różni się od innych list tego typu i usprawni Twoją pracę.
Czytaj dalejCoraz więcej firm rozpoczyna przygodę przechodzenia ze starej wersji Google Analytics UA do nowego GA4. W związku z tym pojawią się sytuacje, w których wymagane będzie monitorowanie zdarzeń na stronie lub w aplikacji. Takimi zdarzeniami może być wysłanie formularza lub pobranie karty mieszkania na stronie dewelopera. W GA4 wiele zdarzeń odkładanych jest automatycznie, ale może zajść taka potrzeba, że będziemy zmuszeni przekazać zdarzenie, które nie znajduje się na takiej liście i dzisiaj właśnie o tym. Zatem jak utworzyć custom eventy w GA4 za pomocą Google Tag Managera przy użyciu dataLayer? Zapraszam do lektury.
Czytaj dalejOstatnio napisałem dosyć ciekawy artykuł na temat znajdowania nie działających linków w witrynie gdzie wspominałem o możliwości zrobienia własnego raportu w Google Analytics 4, dzięki któremu jesteśmy w stanie wyłapać wszystkie strony, które zwracają błędy typu 404. Nie przedłużając, pokażę Wam jak w kilka minut można zrobić taki raport. Wpis jest dosyć krótki, dlatego klikaj dalej i zaczynajmy!
Czytaj dalejMigrując powoli do Google Analytics 4 można szybko zrozumieć, że nowa wersja narzędzia analitycznego od Google bardzo się różni od poprzednich. Wcześniejsze wersje oferowały wiele gotowych raportów, które przez większość osób korzystających ze starej wersji Analyticsa służyły jako główne źródło danych i informacji o ruchu na stronie. W GA 4 podejście do analityki zmieniło się i to na wielu obszarach! Najważniejsze jest jednak to, że została dodana potężna (jeśli nauczymy się z niej korzystać) funkcjonalność w postaci tworzenia własnych raportów. Podróż, w której poznamy nowe oblicze GA 4 rozpocznę od pokazania w jaki sposób jesteśmy w stanie wyświetlić ścieżkę klienta (customer journey lub user journey), czyli tego jak poruszał się po naszej stronie.
Czytaj dalejUpdate: październik 2022 Google Data Studio zmienia nazwę na Google Looker Studio. Jeśli lubisz raporty z wykresami oraz możliwością dopasowywania ich pod swoje wymagania biznesowo-techniczne, na pewno natrafiłeś na moment, w którym jedna baza danych nie wystarczy. Są informacje, które trzymamy w różnych systemach i rozwiązaniach technologicznych typu CRM, ruch na stronie w GA 4, kampanie reklamowe FB czy Google Ads. Jak połączyć te dane za pomocą jednego narzędzia do raportowania danych? No właśnie o tym dzisiaj będziemy dyskutować.
Czytaj dalejDla osób czy firm posiadających własne strony lub blogi, istotne jest aby linki, które są umieszczane w treści przekierowywały użytkownika we właściwe miejsce. Czasem jednak, przeważnie po zmianach w strukturze witryny lub przejściu na inną technologię, zmuszeni jesteśmy do takich zmian, które powodują zmiany adresów do niektórych podstron. Czy zmiana adresów URL dla kategorii, produktów czy artykułów, które generowały nam do tej pory największy ruch oznacza jego utratę? No właśnie nie, dlatego też przedstawię Wam kilka pomysłów jak temu zaradzić.
Czytaj dalejRynek mieszkaniowy w Polsce jak i na świecie to temat bardzo popularny w ostatnim czasie, dlatego też zaprezentuję jak wygląda moja kilkuletnia przygoda z największym deweloperem w Polsce jeśli chodzi o rozwój analityki danych jak i następnie wykorzystanie tych informacji do optymalizowania kampani marketingowych. Zacznijmy od początku.
Czytaj dalej