Przez ostatnie 2 lata miałem przyjemność korzystać z wielu narzędzi do Marketing Automation, operując na dużych wolumenach danych. Narzędzia mimo tego, że służą do tego samego - automatyzacji działań marketingowych, znacznie różnią się funkcjonalnościami, które oferują. Oprócz samych funkcjonalności, różnią się również interfejsem czy samym sposobem zarządzania. Chciałbym podzielić się z Tobą swoimi osobistymi wrażeniami na przykładzie 3 polskich produktów, jakimi są: SALESmanago, YouLead i User.com.
Czytaj dalejProdukt, który wyrasta na naszych oczach, aktualnie pozycjonowany jako numer 1 na świecie w branży marketing automation. Od czasów pandemii, zespół w firmie znacznie się powiększył, powstały nowe biura, a do tego jeszcze więcej funkcjonalności, z których korzysta tysiące klientów (sam zaliczam się do tej grupy). Firma prężnie się rozwija co przekłada się na nagrody, które uzyskują. Jest to świetne narzędzie, dzięki któremu Twój zespół Marketingu jest w stanie sprostać nawet największym wyzwaniom w obsłudze klienta.
SALESmanago posiada wiele integracji, dzięki którym w prosty i szybki sposób możesz rozpocząć zbieranie danych o kontaktach. Jest to narzędzie, które po prostu działa i sprawdza się w nawet najtrudniejszych scenariuszach marketingowych. Poprzez możliwą integrację przez API, jesteśmy w stanie wykonać większość wymagań biznesowych.
Podobnie jak SALESmanago, User.com posiada szereg funkcjonalności, dzięki którym automatyzacja to sama przyjemność. Wbudowany CRM, czy Chatbot to tylko kilka z nich, na podstawie których zbudujesz całą architekturę do obsługi Twoich klientów. Za produktem User.com również stoi wspaniały zespół, którzy poprowadzą Cię za rękę na każdym kroku współpracy.
YouLeada wspominam bardzo dobrze, mimo tego, że nie korzystam już z niego od jakiegoś czasu. Jest to jednak alternatywa do wyżej wymienionych narzędzi, ponieważ posiada niższy próg wejścia (budżetowy) do świata marketing automation. Oczywiście kryje się za tym pewien haczyk - wymaga od Ciebie lub Twojego zespołu znajomości HTML. Jeśli popatrzymy na funkcjonalności, to oferuje podobne funkcjonalności co User.com, a co za tym idzie jest równie skuteczny.
Największa różnica, która pozytywnie wyróżnia YouLead na tle narzędzi marketing automation, to możliwość pisania zaawansowanych skryptów JS, wykorzystujących dane zapisane na koncie.
Pisząc artykuł, brałem pod uwagę swoje osobiste doświadczenie przy współpracy z tymi produktami. Na rynku polskim jest dostępnych więcej narzędzi do automatyzacji marketingu jak np. iPresso, z którym również współpracowaliśmy. Wybór najlepszego narzędzia marketing automation wymaga analizy wymagań biznesowych oraz tego w jaki sposób funkcjonuje Twoja firma.
Jeśli potrzebujesz wsparcia w tym temacie lub chciałbyś się upewnić, że wykorzystujesz 100% potencjału aplikacji, z której aktualnie wykorzystujesz, napisz do nas. Z chęcią podzielimy się naszą wiedzą żebyś mógł czerpać więcej korzyści płynących z automatyzacji. Napisz do nas, wypełnij formularz poniżej. Czekamy na Ciebie!