Jak przekazywać Google user_pseudo_id do Mautic lub systemu CDP, CRM

Jeśli posiadasz stronę, prawdopodobnie zdajesz sobie sprawę, jak ważne jest monitorowanie aktywności użytkowników. Zapewne do tego celu korzystasz już z narzędzi analitycznych np. Google Analyitcs 4. W końcu, wiedza na temat tego, jak użytkownicy poruszają się po stronie, jakie treści przeglądają i jakie działania podejmują, może się okazać kluczowa dla zwiększenia współczynnika konwersji. W tym artykule dowiesz się, czym jest Google user_pseudo_id oraz jak przekazywać ten parametr przez formularz do systemu Mautic lub jakiegokolwiek innego źródła, w którym utrzymujesz bazę wszystkich Klientów. Pokażę również korzyści płynące z wykorzystania tego klucza. Gotowy na wertowanie tajemniczego świata monitorowania użytkowników? Zaczynamy!

Czytaj dalej

Google pseudo Client ID: co to jest i dlaczego jest ważne dla Twojego biznesu online?

Jest to unikalny identyfikator przypisany do każdego użytkownika, który odwiedza Twoją stronę internetową. Dzięki niemu możesz dokładnie śledzić, jak konkretny użytkownik porusza się po Twojej stronie, jakie treści przegląda i jakie działania podejmuje - brzmi strasznie prawda? :)

Przyjrzyjmy się przykładowi, aby to wyjaśnić:

  1. Użytkownik A odwiedza stronę na laptopie
  2. Google Analytics 4 przypisuje identyfikator klienta (nazywany również identyfikatorem urządzenia lub identyfikatorem klienta) i umieszcza go w pliku cookie przeglądarki pod kluczem _ga
  3. Załóżmy zatem, że użytkownikowi został przypisany user_pseudo_id = DIGI213, chociaż w rzeczywiści wygląda on tak: GA1.1.1150675400.1660156952
  4. Następnym razem, gdy użytkownik odwiedza witrynę na laptopie, GA4 widzi plik cookie i wie, że to ten sam użytkownik. user_pseudo_id to wciąż DIGI213. Za każdym razem, gdy użytkownik odwiedza witrynę na laptopie, o ile plik cookie nie zostanie usunięty, GA4 wie, że to ten sam użytkownik z user_pseudo_id DIGI213
  5. Teraz ten sam użytkownik odwiedza witrynę na swoim telefonie. GA4 nie wie, kim jest ten użytkownik więc przypisuje nowe user_pseudo_id, powiedzmy, że tym razem to XYZ.ABC123
  6. Więc mimo, że to ta sama osoba, GA4 tego nie wie i zalicza tę samą osobę jako dwóch użytkowników i przypisuje dwa różne user_pseudo_id

Przekazywanie Google user_pseudo_id do Mautic (lub innego CDP, CRM, CEP)

Jak zintegrować systemy i uzyskać wgląd w zachowanie użytkowników na stronie?

Zacznijmy od początku, czyli od stworzenia formularza na stronie.

Przykładowy formularz na stronie

Na pierwszy rzut oka jest to po prostu zwykły formularz, ale jakby się przyjrzeć uważniej, pod spodem znajdują się ukryte pola typu hidden, których celem jest pobranie wspomnianego klucza _ga z ciasteczka przeglądarki.

Kod JavaScript, który pobiera klucz _ga z Cookies przeglądarki i przekazuje go do ukrytego pola w formularzu

Zadaniem takiego skryptu jest to, że w momencie kiedy użytkownik wypełni formularz i kliknie "Wyślij" to w naszym docelowym systemie będziemy oprócz informacji, które podał widzieli również user_client_id.

Dane Klienta zawierające user_client_id

Myślisz sobie, no ok. Zbieramy kolejne dane o Kliencie, tylko w jakim celu?

Zbierając tą informację, będziesz w stanie uzyskać wgląd w to, jak użytkownicy poruszają się po Twojej stronie internetowej, jakie treści przeglądają i jakie działania podejmują. Dzięki temu będziesz mógł optymalizować swoją stronę internetową, aby zwiększyć konwersje i zyski. Google pseudo Client ID pozwala również na personalizację doświadczenia użytkowników na Twojej stronie. Na przykład, jeśli wiesz, że użytkownik przeglądał już określoną kategorię produktów, możesz wyświetlić mu reklamy lub oferty związane z tą kategorią, aby zwiększyć szanse na konwersję.

Wykorzystanie user_pseudo_id do analizy zachowania użytkowników na stronie w Google Analytics 4

Gdy już posiadasz informację o tym, że klient X posiada user_pseudo_id = XYZ123, to po zalogowaniu się do GA4 jesteś w stanie przeanalizować ścieżkę jaką przeszedł np. zanim wysłał formularz lub coś kupił.

Eksploracja użytkowników na podstawie ich user_pseudo_id

Raport ten wyświetla wszystkie dostępne na koncie identyfikatory użytkowników, pozwalając analizę wybranych z nich.

Analiza konkretnego użytkownika po user_pseudo_id

Na powyższym przykładzie widać cały ruch użytkownika od 16 lutego 2023 do dnia dzisiejszego.

Jak widać, user_pseudo_id to parametr, który może przynieść wiele korzyści dla Twojego biznesu online. Dzięki niemu możesz efektywnie śledzić zachowanie użytkowników na swojej stronie internetowej i jeszcze lepiej dostosować swoją ofertę do ich potrzeb i ich preferencji.

Wnioski z powyższego są jasne - identyfikacja użytkownika w analizie danych może być trudnym wyzwaniem. Jednak dzięki wykorzystaniu user_pseudo_id i jego przekazywaniu między systemami, można lepiej prześledzić ścieżkę użytkownika oraz zrozumieć, co robił na stronie internetowej. Taka wiedza może być nieoceniona dla biznesów, które chcą zoptymalizować swoją stronę i zwiększyć konwersję. Zastosowanie user_pseudo_id w połączeniu z innymi narzędziami analitycznymi, takimi jak Mautic, może otworzyć nowe możliwości dla marketingowców i analityków danych. Warto więc zgłębić ten temat i wykorzystać potencjał, który niesie ze sobą user_pseudo_id.

Zróbmy razem coś wielkiego!

Wypełnij formularz lub wyślij wiadomość, a my zadbamy o rozwój Twojej firmy.

Napisz do nas

Twoja wiadomość została wysłana. Skontaktujemy się z Tobą w ciągu 24h.
Oops! Pojawił się błąd podczas wysyłki formularza. Sprawdź proszę dane czy są poprawnie wypełnione i spróbuj ponownie.