Co to jest Marketing Automation i jakie korzyści przyniesie dla Twojego biznesu?

Przez ostatnie lata świadomość użytkowników internetu zmieniłą się diametralnie. Już od dłuższego czasu byli oni przyzwyczajeni do personalizacji działań online, jednak najnowszy trend automatyzacji marketingu w znaczny sposób pomaga sprostać tym wymaganiom, które z roku na roku są coraz większe. Świat, w którym dostęp do takiej technologii miały tylko największe marki czy korporacje przeminął. Dzięki integracji technologii marketing automation, Twój biznes online jest w stanie w efektywny sposób wesprzeć działania marketingowo-sprzedażowe oraz skuteczniej odpowiadać na oczekiwania potencjalnych klientów. Zatem czym jest to Marketing Automation?

Czytaj dalej

Co to jest Marketing Automation?

MA to technologia, za pomocą której jesteś w stanie automatyzować procesy w obszarze marketingu internetowego. Dzięki takim rozwiązaniom jeden człowiek może obsługiwać nawet mocno zaawansowane scenariusze marketingowe. Wiele firm poszukuje elementów, które są w stanie usprawnić działania e-marketingu. Platformy marketing automation pozwalają budować pozytywny wizerunek marki oraz lepsze relacje z Twoimi aktualnymi i potencjalnymi klientami.

Za pomocą takiej platformy, która łączy w sobie wiele różnych funkcji do atomatyzacji marketingu, uzyskujesz potężne narzędzie pozwalające na zupełnie nowe podejście do strategii spersonalizowanej komunikacji z Twoimi klientami. Dzięki automatyzacji, Twoja marka będzie w stanie wyróżnić się na tle konkurencji. Wyobraź sobie, że na każdym kroku ścieżki klienta (tzw. Customer Journey) masz narzędzie, które pozwala kierować spersonalizowaną komunikację marketingową - wysłanie dedykowanego emaila, powiadomienia WebPush czy SMS, a nawet przypisać użytkownika do grupy remarketingowej.

Szukasz najlepszego partnera biznesowego w dziedzinie cyfrowych rozwiązań? Skontaktuj się z nami, a razem osiągniemy sukces!

Najciekawsze funkcje platform Marketing Automation

  • Możliwość przypisania użytkownika do grupy remarketingowej. Wyświetlaj dopasowane reklamy w Google Ads czy Facebook Ads.
  • Komunikacja szyta na miarę, na każym kroku ścieżki klienta. Analizuj zachowanie konsumentów, aby spersonalizować komunikację.
  • Tworzenie zaawansowanych scenariuszy, na podstawie zebranych danych. Wyślij dedykowany email lub SMS w wybranym przez Ciebie momencie.
  • Rekomendacje produktów, aby poprawić Customer Experience i zwiększyć sprzedaż.
  • AI do przewidywania działań klientów. Prognozuj przyszłe wyniki na podstawie historycznych danych.
  • Omnichannel Customer Experience - obsługa i komunikacja wielokonałowa.

Dlaczego warto wdrożyć Marketing Automation?

  • Ratowanie porzuconych koszyków
  • Lepsze poznanie potrzeb klienta
  • Automatyzacja procesów i oszczędność czasu
  • Ekosystem wspierający wszystkie procesy związane z obsługą klienta w jednym miejscu

Jeśli chcesz sprawić aby klienci pokochali Twoja markę, zwłaszcza w dzisiejszym, dużo bardziej niż w przeszłości wymagającym świecie, musisz postawić na nowoczesność. Z powodu gwałtownie rosnących kosztów pozyskiwania stałych i nowych klientów, marketing automation to jedno z popularniejszych i najbardziej wymagających obszarów biznesowych. Poprawna integracja i wykorzystanie funkcjonalności platformy MA doskonale sprawdzi się w personalizacji relacji i znacznej poprawie doświadczeń omnichannel. Przy okazji ułatwi dopasowywanie treści dla wybranych segmentów profili klientów z możliwością wysyłania spersonalizowanych komunikatów per użytkownik.

Jakie korzyści niesie za sobą integracja Marketing Automation?

  • Odczuwalnie zwiększysz zaangażowanie użytkowników i liczbę konwersji jeśli wykorzystasz potencjał platformy MA
  • Bardziej efektywnie, precyzyjnie i wielokanałowo dotrzesz do aktualnych i potencjalnych klientów
  • Zautomatyzujesz i usprawnisz procesy w obszarach marketingu i sprzedaży
  • Lepiej poznasz użytkowników dzięki wdrożeniu nowoczesnych rozwiązań pozwalających na zbieranie informacji z możliwością ich użycia do komunikacji
  • Zyskasz przewagę nad konkurencją
  • Zmaksymalizujesz efekty i zyski Twojego biznesu

Przeczytaj nasz najnowszy ranking najlepszych platform do Marketing Automation w Polsce

https://www.digi2.pl/blog/ranking-najlepszych-narzedzi-do-marketing-automation-w-polsce

Marketing Automation w liczbach

Firmy, które aktywnie działają w obszarze marketingu online inwestują duże środki w usprawnienia takich procesów co potwierdzają prognozy dla kapitalizacji całego rynku do 2030 roku.

Wartość rynku Marketing Automation 2030
Globalny rynek Marketing Automation ma rosnąć 12,1% rocznie do 2030 by jego wartość wyniosła ponad 12 miliardów dolarów z 4.5 miliarda w 2022 roku.

Na stronie stronie SALESmanago przygotowana została ciekawa sekcja z kluczowymi danymi MarTech, do której serdecznie zapraszamy. Znajduje się tutaj kilkadziesiąt danych statystycznych, obrazujących świat marketing automation.

Zróbmy razem coś wielkiego!

Wypełnij formularz lub wyślij wiadomość, a my zadbamy o rozwój Twojej firmy.

Napisz do nas

Twoja wiadomość została wysłana. Skontaktujemy się z Tobą w ciągu 24h.
Oops! Pojawił się błąd podczas wysyłki formularza. Sprawdź proszę dane czy są poprawnie wypełnione i spróbuj ponownie.