Co to jest Marketing Automation?
MA to technologia, za pomocą której jesteś w stanie automatyzować procesy w obszarze marketingu internetowego. Dzięki takim rozwiązaniom jeden człowiek może obsługiwać nawet mocno zaawansowane scenariusze marketingowe. Wiele firm poszukuje elementów, które są w stanie usprawnić działania e-marketingu. Platformy marketing automation pozwalają budować pozytywny wizerunek marki oraz lepsze relacje z Twoimi aktualnymi i potencjalnymi klientami.
Za pomocą takiej platformy, która łączy w sobie wiele różnych funkcji do atomatyzacji marketingu, uzyskujesz potężne narzędzie pozwalające na zupełnie nowe podejście do strategii spersonalizowanej komunikacji z Twoimi klientami. Dzięki automatyzacji, Twoja marka będzie w stanie wyróżnić się na tle konkurencji. Wyobraź sobie, że na każdym kroku ścieżki klienta (tzw. Customer Journey) masz narzędzie, które pozwala kierować spersonalizowaną komunikację marketingową - wysłanie dedykowanego emaila, powiadomienia WebPush czy SMS, a nawet przypisać użytkownika do grupy remarketingowej.
Najciekawsze funkcje platform Marketing Automation
- Możliwość przypisania użytkownika do grupy remarketingowej. Wyświetlaj dopasowane reklamy w Google Ads czy Facebook Ads.
- Komunikacja szyta na miarę, na każym kroku ścieżki klienta. Analizuj zachowanie konsumentów, aby spersonalizować komunikację.
- Tworzenie zaawansowanych scenariuszy, na podstawie zebranych danych. Wyślij dedykowany email lub SMS w wybranym przez Ciebie momencie.
- Rekomendacje produktów, aby poprawić Customer Experience i zwiększyć sprzedaż.
- AI do przewidywania działań klientów. Prognozuj przyszłe wyniki na podstawie historycznych danych.
- Omnichannel Customer Experience - obsługa i komunikacja wielokonałowa.
Dlaczego warto wdrożyć Marketing Automation?
- Ratowanie porzuconych koszyków
- Lepsze poznanie potrzeb klienta
- Automatyzacja procesów i oszczędność czasu
- Ekosystem wspierający wszystkie procesy związane z obsługą klienta w jednym miejscu
Jeśli chcesz sprawić aby klienci pokochali Twoja markę, zwłaszcza w dzisiejszym, dużo bardziej niż w przeszłości wymagającym świecie, musisz postawić na nowoczesność. Z powodu gwałtownie rosnących kosztów pozyskiwania stałych i nowych klientów, marketing automation to jedno z popularniejszych i najbardziej wymagających obszarów biznesowych. Poprawna integracja i wykorzystanie funkcjonalności platformy MA doskonale sprawdzi się w personalizacji relacji i znacznej poprawie doświadczeń omnichannel. Przy okazji ułatwi dopasowywanie treści dla wybranych segmentów profili klientów z możliwością wysyłania spersonalizowanych komunikatów per użytkownik.
Jakie korzyści niesie za sobą integracja Marketing Automation?
- Odczuwalnie zwiększysz zaangażowanie użytkowników i liczbę konwersji jeśli wykorzystasz potencjał platformy MA
- Bardziej efektywnie, precyzyjnie i wielokanałowo dotrzesz do aktualnych i potencjalnych klientów
- Zautomatyzujesz i usprawnisz procesy w obszarach marketingu i sprzedaży
- Lepiej poznasz użytkowników dzięki wdrożeniu nowoczesnych rozwiązań pozwalających na zbieranie informacji z możliwością ich użycia do komunikacji
- Zyskasz przewagę nad konkurencją
- Zmaksymalizujesz efekty i zyski Twojego biznesu
Przeczytaj nasz najnowszy ranking najlepszych platform do Marketing Automation w Polsce
https://www.digi2.pl/blog/ranking-najlepszych-narzedzi-do-marketing-automation-w-polsce
Marketing Automation w liczbach
Firmy, które aktywnie działają w obszarze marketingu online inwestują duże środki w usprawnienia takich procesów co potwierdzają prognozy dla kapitalizacji całego rynku do 2030 roku.

Na stronie stronie SALESmanago przygotowana została ciekawa sekcja z kluczowymi danymi MarTech, do której serdecznie zapraszamy. Znajduje się tutaj kilkadziesiąt danych statystycznych, obrazujących świat marketing automation.